ביום חמישי הקרוב יערך לראשונה בישראל, כנס המיועד לקהל הרחב והמוקדש למשחקי מחשב ווידאו. הכנס, שהוכן בשיתוף עם המכללה האקדמית בית-ברל (המפעילה תוכנית ללימודי עיצוב ופיתוח משחקי מחשב) יתארח במסגרת הפסטיבל השנתי למד"ב, פנטסיה ומשחקי תפקידים – אייקון, המתקיים בימים אלו במתחם סנימטק ת"א. בתוכנית – הרצאות ומושבים אקדמיים וסדנאות מקצועיות, לצד טורניר משחקים חופשיים ומפגשים של קהילות מפתחי המשחקים ושל כותבי הבלוגים הישראלים בנושא.
אף שאני מברכת כמובן על כל פעילות בתחום הגיימינג בישראל, קשה לי להגיד שאני מתלהבת במיוחד מתוכנית הכנס. זאת הורכבה בעיקרה מפאנלים (או, בלשון, התוכניה "דיונים מונחים") – מסגרת שמטבעה, אינה מיועדת או מעודדת במיוחד הצגה מעמיקה של תכנים ודעות. בין אלו: פאנל על משחקי מחשב כפלטפורמה אידיאולוגית, פאנל על מרחבים וירטואליים, פאנל על השפעות משחקי המחשב על החברה הישראלית, ופאנל על משחקים בחברה ובתרבות. וכך, בעוד פסטיבל אייקון עצמו כולל עשרות הרצאות של מומחים וחובבים בקשת רחבה ומגוונת של נושאים, חובבי הגיימינג שבינינו מוזמנים רק להרצאה אחת – זאת של פנינה מולדבו על גיימרים בסדרת האינטרנט המצוינת The Guild.מבחינתי, נקודת האור העיקרית בכנס הן שלוש הסדנאות המעשיות המתוכננות לאפשר לקהל להתנסות בהיבטים שונים של בניית משחקי מחשב.
אז מה חסר לי בכנס המתוכנן? אני לדוגמה הייתי שמחה לשמוע הרצאות של יוצרים ישראלים על הקשיים והאתגרים שניצבים בפניהם ביצירת משחק וידאו – באופן כללי וכישראלים בפרט; סיפורים של ישראלים שהשתתפו בתחרויות גיימינג בינלאומית (כמו זו מ-2005) או שמובילים גילדות מתקדמות במשחקים דוגמת World of Warcfraft; הרצאה על הפן האקדמי של ביקורת משחקי מחשב, מצד מישהי כמו היידי הלוי, המלמדת את הנושא בבית-ברל, והרצאות מהסוג שהועבר בכנסים אחרים כגון על השימוש בפלייסטישן ככלי טיפולי או השימושים במשחקי רשת ככלי להכשרת מנהלים. וכן, גם הייתי רוצה לשמוע דברים מצד גורמים שמתממשקים איתנו בתעשייה המקומית כמו יבואנים ומפיצים של קונסולות ומשחקי מחשב או בעלי חנויות ומעבדות. לצד אלו נחמד היה לראות סדנאות המיועדות גם לשחקני מחשב – ולא רק ליוצרים – כגון טיפים וטריקים מצד שחקנים כבדים ומנוסים במגוון של ז'אנרים משחקיים (מישהו יכול ללמד אותי לנהוג במשחקי מרוץ או אפילו סתם ב-GTA?).
כך או כך, אני בהחלט מתכוונת להשתתף בכנס של יום חמישי. ואם יהיה משהו מעניין במיוחד, גם לכתוב על זה כאן.
עשי חסד ובואי להגיד שלום, כדי שאני אכיר אותך סוף סוף?
את תגיעי להתכנסות של "תא כתבי המשחקנות"?
האמת שאני ויתרתי על שתי הפאנלים הראשונים (אידיאולוגיה ועולמות וירטואלים) מראש ,אבל גם בגלל אילוצי תחבורה כאלו ואחרים (התוכניה הרבה פחות הדוקה מזו של GameIS). ההרצאה הראשונה נשמעת באמת דומה למדי למה שהיה בGameIS ועל עולמות וירטואלים קראתי כבר מפה ועד הודעה חדשה (ובכלל, נראה לי שמדובר בתחום שקרוב הרבה יותר ל"פסיכולוגיה הכללית" של הרשת ולא דווקא לגיימרים כפי שרשום, (הייתה לנו הרצאה אחת במסגרת קורס "הפסיכולוגיה של האינטרנט" במסלול שבו למדתי באונ').
הייתי רוצה להיות דווקא בסדנה הראשונה על תסריטאות, אבל אני חושב שבמקום לעשות סדנאות של שעתיים על קצה המזלג (ובגיים מייקר עושים דברים נפלאים) צריך גוף שיארגן קורסים בהיקף מלא, למשל לבני נוער.
איתי,
החבר'ה של בית ברל מנהלים כיום לפחות שתי תוכניות לימודים נסיוניות של פיתוח משחקים (גם בגיים מייקר) בשני בתי ספר, במטרה להפוך את זה למקצוע עתידי של משרד החינוך.
כשכתבתי קורסים בהיקף מלא התכוונתי לקורס שאפשר לקחת בלי להתחייב לתוכנית אקדמאית מלאה.
אופס – קראתי את ההודעה מהר מדי. בכל מקרה, אני לא בטוח שלהפוך את זה למשהוא מחייב בבית ספר זה הדבר הכי אטרקטיבי מבחינת התלמיד הממוצע כי אז ילכו לשם בעיקר כל התלמידים המתוגברים עם 40 יחידות+. קטונתי מלהבין את כל השיקולים שיש בבחירה הזו, אבל אני חושב שקורסי העשרה על בסיס זמן פנוי יהיו יותר אטרקטיבים בקטע הזה.
איך ללמוד לנהוג במשחקי מרוץ ב-3 צעדים פשוטים (ואפילו בלי בדיחות על חניות ברוורס! )
1) להוריד את הדמו של פורצה 3, ולהפעיל את המשחק
2) לבחור את המיני מיינור ולהתחיל את המסלול על הגדרות ברירת המחדל כשכל האסיסטים פועלים (קו מנחה, בלמים אוטומטיים וכדומה). כל מה שאת צריכה לעשות זה ללחוץ על הגז ולכוון את האוטו לפי הקו.
3) אחרי שהתפעלת מהנוף, התאמנת קצת על המסלול והשתפרת, הגיע הזמן לנסות שוב אבל הפעם להוריד אחד או יותר מהאסיסטים וללמוד למשל לשחק גם עם הגז וגם עם הברקס.
באמת שאין יותר פשוט מזה. אם הדמו קנה אותך אז המשחק המלא יוצא ממש בקרוב, וגם אם את לא נהגת כל כך טובה תמיד אפשר לפתוח שם סדנה לעיצוב רכב ולמכור את היצירות שלך לנהגים אחרים.